integracja sensoryczna
studia podyplomowe
3 semestry | niestacjonarne | koszt 4500 zł
O KIERUNKU
Studia podyplomowe w zakresie Integracji sensorycznej (SI), skierowane są przede wszystkim do nauczycieli chcących zdobyć kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI, a także dla osób zainteresowanych podnoszeniem kompetencji zawodowych z zakresu integracji sensorycznej.
Celem studiów jest zdobycie kompetencji diagnostycznych w kierunku zaburzeń integracji sensorycznej, przygotowanie uczestnika do prowadzenia samodzielnej obserwacji diagnostycznej dziecka, określenia pełnej diagnozy i terapii zaburzeń procesów integracji sensorycznej oraz umiejętności skutecznego wsparcia dziecka i jego rodziny, prowadzenia zajęć (terapii) integracji sensorycznej.
Powyższa oferta studiów podyplomowych skierowana jest do nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, fizjoterapeutów, rehabilitantów oraz osób posiadających przygotowanie pedagogiczne, zainteresowanych zdobyciem kwalifikacji i kompetencji z zakresu integracji sensorycznej.
Absolwenci studiów podyplomowych w zakresie Integracji sensorycznej wyposażeni zostaną w wiedzę, kompetencje i umiejętności do diagnozowania i prowadzenia terapii integracji sensorycznej jako jednej z metod wspomagających rozwój dziecka w publicznych i niepublicznych placówkach oświatowych, m. in.: w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych, z oddziałami integracyjnymi, specjalnych, w ośrodkach rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczych, w ośrodkach wczesnego wspomagania rozwoju, w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, w poradniach specjalistycznych.
Studia mają charakter kwalifikacyjny, program tego kierunku jest zgodny z przepisami prawa, uwzględnia wymagania określone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2021r. poz. 890 z późn. zm.). Warunkiem ukończenia studiów jest uzyskanie zaliczeń, w tym zaliczenia praktyk w wymiarze 180 godzin, zakończone zdaniem egzaminu dyplomowego
ZAJĘCIA PROWADZONE SĄ W FORMIE WYKŁADÓW I ĆWICZEŃ W ZAKRESIE:
I moduł:
1. Teoretyczne założenia integracji sensorycznej
2. Psychologia rozwojowa i kliniczna
3. Podstawy anatomii i fizjologii OUN człowieka
4. Zmysły i ich rola a funkcjonowanie układu nerwowego
5. Podział dysfunkcji procesów SI
6. Zaburzenia towarzyszące w terapii integracji sensorycznej (ADHD, niepełnosprawność intelektualna, autyzm, MPD, zaburzenia genetyczne itp.
II moduł:
1. Diagnoza ontogenetycznych systemów percepcyjnych- odruchy sensomotoryczne
2. Diagnoza dziecka do 3 roku życia
3. Diagnoza zaburzeń integracji sensorycznej – Testy Kalifornijskie
4. Diagnoza – obserwacja kliniczna
5. Kliniczna ewaluacja dysfunkcji integracji sensorycznej
6. Kwestionariusz sensomotoryczny
III moduł:
1. Programy terapeutyczne, a zaburzenia integracji sensorycznej
2. Planowanie i organizacja procesu terapeutycznego
3. Techniki i metody terapeutyczne
4. Stymulacja polisensoryczna. Sala Doświadczania Świata
5. Zasady wielospecjalistycznej współpracy terapeutów: z rodziną, ze środowiskiem szkolnym
6. Dokumentowanie i monitorowanie przebiegu zajęć SI
7. Warsztat pracy terapeuty SI
IV moduł:
Praktyki zawodowe – 180 godzin
3 semestry, studia w trybie niestacjonarnym z wykorzystaniem nowoczesnych metod nauczania (m.in. wykorzystanie technik kształcenia na odległość – e-learning).
4500 zł (możliwość opłat w 12 ratach) oraz opłata rekrutacyjna
Kliknij w przycisk poniżej, aby poznać 3 proste kroki do rekrutacji!
Pytania?
- magdalena.jakubczyk@ope.org.pl
- +48 609 407 414
- ul. Słowackiego 28/14, 97-300 Piotrków Trybunalski
Instytut Kształcenia Nauczycieli